معرفی کتاب از نیما تا روزگار ما (تاریخ ادب فارسی معاصر) جلد سوم | PDF فارسی
نوشته شده توسط : علی

کتاب از نیما تا روزگار ما عنوان کتاب ارزشمندی تالیف یحیی آرین پور، اثر جامع و منحصر بفردی میباشد که درباره تاریخ ادبیات ایران از دوره سبک بازگشت ادبی و ابتدای مشروطه تا دوره نیما و شکل گیری شعر نو و نو گویی شاعران معاصر نگارش شده است. کتاب از نیما تا روزگار ما جلد سوم‌ تاريخ ادب فارسي معاصر است كه آقاي يحيي آرين‌پور نوشته است. نثر اين کتاب از نیما تا روزگار ما همانند دو جلد پيشين ساده و روان‌ و براي آموزش به دانش آموختگان مناسب است و در واقع نمونه نثر معيار معاصر به شمار مي‌آيد . برای دانلود رایگان کتابهای نایاب PDF کلیک کنید

کتاب از نیما تا روزگار ما

شيوه نگارش كتاب نيز مطابق قواعد زبان فارسي و عاري از پيچيدگي معنوي و لفظي است و در مجموع نثري رسا دارد .

اين كتاب از نیما تا روزگار ما  به تنهايي براي تدريس ادبيات معاصر كافي نيست و مقاطع و بخش هايي از مسائل ادبيات معاصر را ندارد؛ زيرا دنباله دو جلد قبلي تحت عنوان از صبا تا نيما است كه پس از وفات مؤلف نشر يافته است‌.

توضیحات از نیما تا روزگار ما (تاریخ ادب فارسی معاصر)

“ادبیات کلاسیک فارسی همواره از ادبیات معاصر فاصله داشته است. نگرش شاعران و نویسندگان کهن به انسان و جهان، عمدتا نگرشی الهی بوده است.کتاب حاضر به شیوه مواجهه نگارنده با متون ادبی و ادبیات اختصاص دارد. بخش یکم عمدتا درباره ادبیات کلاسیک است.

این بخش، با نگاهی به تاریخ ادبی ایران آغاز می‌شود که مروری است به سیر تحول ادبیات فارسی از طلیعه آن در نیمه قرن سوم هجری تا امروز. سپس نگارنده گفتارهایی را ذکر کرده که موضوع آنها بررسی آثار برخی از بزرگ‌ترین شاعران و نویسندگان ایرانی از قرن چهارم تا هفتم هجری است. بخش دوم مختص شعر، مخصوصا شعر معاصر است.
«بزرگ‌ترین داستان‌نویسان ایران در قرن بیستم» بخش دیگری از کتاب است که ویژه نثر و داستان‌نویسی است.





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: